Thursday, December 17, 2009

BANYAKNYER NAK CITER..

Nge..nge...dah 2 bulan bersarang blog ni kan..i've been very bizi...packing barang,kemas umah,pindah rumah, unpack barang, kemas rumah lagi..dll. Phweeeww..rasa nak pengsan pun ada, penatnya hanya Allah yg tahu.Alhamdullilah 21/11/09 bertukarlah status aku dari warga KL menjadi warga Selangor.Aku dah jadi pemastautin Subang Jaya (jem giler tempat ni..but not my place).Sempena penghijrahan aku ni...FIL aku suggest buat solat hajat and bacaan Surah Al-Baqarah...and buat sikit kenduri "naik umah" atau org KL pangge haus warming...kih..kih...

Kenuri tu nak buat raya 3 raya haji 29/11/09 bersempena qurban & aqiqah anak buah juger...Makkk oooi nak pengsan aku dengar..aku ada seminggu jer nak kemas umah..dah ler aku tak amik cuti masa lepas pindah tuh...so u all boleh bayangkan kepenatan yg aku alami..sob..sob

Tapi tu ler kan dah org tua nak buat juger...aku ikutkan jer....sampai hari kenuri kat umah tu pun ada lagi barang2 yg belum unpack and dok dlm plastick and kotak lagi...nasib la kan.

Peh tu adat la kan rumah baru..setiap pelosok hatta stor gelap aku pun nak dijengahnya..tapi aku harap depa paham aku memang tak sempat nak kemas sebab baru sgt pindah and aku bukan ler jenis tak suker kemas rumah ...grrrrr.

Sempena majlis tu juge aku celebrate birthday Hilyath yg ke 4 yg jatuh pada 26/11/09.Since Nadia, Laling's kazen nyer besday fell on 25/11/09 and MIL nyer besady on 29 itself so we all celebrate sekali ler...

Aku temphakan kek khas untuk Hilyath.Kek tahun ni bertema golf...he like it so much and so do others.Aku lagi la ..nak potong pun sayang...

Alhamdullillah...majlis tu berjalan lancar walaupun petang tu hujan lebat, guruh petir sumer dan ada yg sesat especially adik aku yang blur teramat tuh...hi...hi..sori..

Terima kasih juger kepada my family yg datang all the way from Seremban, adik2 ku yg tolong mengemas umah, megemop lantai pagi tuh...sebab aku memamg dah ketar kepala lutut sebab penat sgt...

Terima kasih juger kepada family in laws yg sgt best sebab as usual gotong royong masak..gulai kawah yang best, ikan masin yg mabeles, rojak buah yg yummilicious...and lepas tu tolong kemas rumah...really appreciate it.

Gambar2 memang banyak tapi aku tak sempat nak don lod lagi...nanti senang2 aku tepek kat sini.....

See u guys in the next entry..

2 comments:

  1. weiii...x jemput aku pun....sob..sob..sob....sedeh2

    ReplyDelete
  2. alah monik...ni just but skit2 jer..relatives jer...sorang kawan pun tak jemput...memang [ppaln nak buat for friends ..nanti ko dtg tau....
    ko nak dtg bila2 pun boleh....lunch kat umah aku ker..

    ReplyDelete