Monday, May 11, 2009

OH IBU!

sapa tengok tele prima "OH IBU" mlm tadi..lakonan Aaron Aziz(i loike..) , Julier Zigler & Sheila Mambo.........angkat tangan....

citer ni to me is like other typical malay movies....ada watak baik,antagonis..jahat balasan nyer jahat/kerugian/keinsafan...baik balasannya baik/untung/..........very common...

TAPI.............hu..hu..aku boleh nangis tengok citer ni....tersedu sedan mak....adeh...tak tahu la aku kalau bab2 citer "cap ibu dan anak " ni memang sadis skit....

plot citernya biasa saja...kisah seorang anak tunggal bernama Haykal....pegi belajar kat London.....bila balik bawa balik ank Tan sri yg dikenali kat sana....
balik malaysia..."diarranged dan disponsored "kahwin oleh TanSri dan Puan Sri..hu..hu.walaupun hatinya tak berap nak suker arangement mcm tu..
In short the wife peggy..and tak nak balik kampung hubby sebab "I org bandar....tak sesuwai balik kamapung u....panas....kipas dah rosak etc...."
si ibu yg sedang sakit kat kampung..nak juger tunggu anak balik supaya boleh hantar ke spital...org lain hantar tak mau...(degil betul)
pastu si anak berjaya keluar dari cengkaman wife dan keluarga mertua....balik kg.....
sempat jumpa ibu yg tengah nazak....hu..hu....sib baik sempat minta maaf sebab sedar ibunya banyak berkecil hati denagn sikap nyer.....
Part ni yang aku nangis mcm ala2 org hilang aqal....really touch my hear you know.Aku rasa air mata aku tu mengalir sebab:

1) Aaron Aziz mennagis beria2 dan peluk Sheila Mambo tu mcm tak nak lepas...(tak takut dosa ker?);
2)jarang2 aku bleh konsentrate tengok movie (semalam laling tada so tada org sibuk2 nak tengok highlight bola...);
3) suasana yg gelap dan suram di umah ku....;
4) amik mood sempena Hari Ibu;
5)Hilyath baru lepas belasah Hilman ..pasai Hilman baru lepas ketuk muka aku (konon2 terasa mcm anak ku la wira....yang akan terus menjadi wira buat ku samapi aku tua nanti..amin..)"
6) Hilyath yg berat tu dok atas riba aku...dan tengok gak movie tu tanpa sibuk2 nak suh tukar "abg nak tengok cartoooooon...."...(konon2 rasa mcm dia memahami keshahduan ku...hu..hu...)

So moral of the stori....jgn jadi mcm zetty...kang terlepas laki yang hensem tu pegi ke Farida.....:)

3 comments:

  1. adeh sinopsi hang ni syoik ler.....tp plg best hang punya moral of the story ler

    ReplyDelete
  2. *angkat tangan*..mmg syahdu gile cite nye...mencik tgk si julia zigzag tuh

    ReplyDelete
  3. opie: julia zig zag tu cun abih dlm tu....baru aku pasan dia cun

    ReplyDelete